You gave me everything, Chapter 24 - Give Me Gossip

Previously in You gave me everything
 
Kimberly's Pespektiv
 
Vi plockade ihop våra saker och gick ut emot bilen, Harry sträckte ut sin hand till mig och jag tog emot den, vi fick hand i hand till bilen för att åka hem och ta det lugnt hela dagen. Jag älskade att umgås med Harry, han var så spontan, man visste aldrig vad han ville göra och han behövde aldrig planera det, han bara gjorde det han ville och så var det. Det kändes som att han gjorde allt mycket enklare. Jag kollade upp på honom samtidigt som vi gick till bilen, han märkte och kollade ner på mig och log sitt vita leende.

 
 
 
Kimberly's Perspektiv
 
 
Jag satt på min sista lektion, vilket var Kemi. Mr. Adams gick fram och tillbaka i klassrummet när han pratade om hur man fick saltet bort ifrån vatten. Han hade gett order om att anteckna med det var bara ynka som gjorde. Det var ju ändå den tredje lektionen han pratade om det, hur mycket mer kan det finnas? Jag satt som vanligt och kluddrade i min bok. Ikväll skulle jag gå ut med Sophie och Jenny, det var länge sedan det var bara vi tre ute, över ett halv år, så vi hade besämt oss för att gå ut och festa. Klockan ringde och jag slog ihop boken, jag skulle resa mig upp när det var någon som slog ner mina saker på golvet, flera personer gick förbi eller trängde sig, så jag såg inte vem det var som gjorde det.
"Hey!" Sa jag surt och böjde mig ner, jag ville inte vara den sista kvar för jag visste att jag var tvungen att prata med honom då.
 
Jag tog snabbt upp mitt block samt min penna och subb, gick ner för det från min plats och gick emot dörren.
"You know eventually you need to talk to me." Sa han och stod med ryggen emot mig, han suddade tavlan. Jag hörde mina egna andetag bli högre och mitt hjärta dunkade hårdare i mitt bröst.
"I'm very sorry for what happend." Började han och lade ner tavelsuddet och vände sig emot mig, han gick tre långsamma steg emot mig, jag skakade på mitt huuvd.
"Kim, please listen to me." Sa han och sträkte ut sin hand emot mig, jag skakade mer på huvudet och vände mig om så fort jag kunde för att springa emot dörren, jag slet upp den och lämnade honom helt tomhänt i klassrummet. Elever och lärare kollade på mig i korridoren när jag gick. Jag gick så fort jag kunde till mitt skåp, tog ut min jacka och väska, stoppade ner blocket i väskan och smällde igen skåpet. Jag gick med snabba steg emot dörren, till och med sprang ut, den vita snön träffade mig med chock, det lilla som fanns lös. Det hade varit så mörkt inomhus. Jag gick ner för trappan som lädde upp till dubbeldörrarna av mitt college. 
 
"Kim, over here." Hörde jag en välbekant röst säga. Jag kollade åt vänster och såg Harry stå lutandes emot sin bil, hur kunde han stå ute i den här kylan? Jag började små jogga fram till honom.
"Hey is everything okay?" Frågade han och jag nickade. Han tog upp sina händer till mina kinder och strök sin tumme under mitt vänstra öga. "Then why are you crying?" Sa han med en lugn mörk röst.
"Oh, it's nothing." Sa jag.
"What did that bastard do?" Sa han med en högre röst.
"Harry it's nothing, I promies." Sa jag, Harry reste sig ifrån bilen som han hade lutat sig emot och började gå emot skolan, jag tog tag i hans arm, han vände huvudet snabbt och kollade med mörka ögon på mig. "I promies Harry it's nothing, it has nothing to do with him." Sa jag, Harry slappnade av men han hade fortfarande samma kalla mörka blick på mig.
"Then what is it." Sa han.
"I just miss my dad." Sa jag fort och tänkte mig inte efter, varför skulle jag sakna min pappa? Han kommer ju hem snart, oh nej, så töntigt en tjugoåring som saknar hennes pappa.
"Oh, okay." Sa han och hans mörka blick försvann, det var genast varm och mysig, han gick fram till mig och kysste min panna. "Get in the car now." Mumlade han emot min panna. Jag nickade sakta innan jag sprang runt på andra sidan och hoppade in. Jag skakade för att jag frös om mina ben.
 
 
Jag vandrade runt i mitt rum fram och tillbaka, beslutsångest om vad jag skulle ha på mig, om jag skulle ha svart eller rosa, blått eller vitt. Jag tog upp sko par efter sko par och slängde i sängen, ingenting passade mig just nu.
"They are your friends, they will think you look lovely in everything." Sa Harry som låg på en sida av sägen med sin mobil i handen.
"So you don't?"
"Of course I do love, I didin't-"
"I'm sorry, I know, I'm just so stressed." Avbröt jag och gick fram till honom, jag böjde mig ner emot hans läppar och gav honom en mjuk kyss, han besvarade den direkt. "Now please will you help me?" Frågade jag och Harry nickade, han satte sig upp och lutade sig emot väggen som var precis bakom min säng. Jag gick tillbaka till min garderob och kollade ner, det fanns några skopar kvar och flera klänningar, jag började med att ta upp en blå klänning, den räckte ner till knäna och hade axelband, tjocka, den var väldigt tight. Harry skakade på huvudet och jag hängde in den igen. Nästa klänningen var också tight, utan axelband och lädde till knäna, dock var den röd. 
"I would love to see you in that one." Sa Harry och bet hans underläpp. Jag skakade på huvudet och hängde in den igen. Den sista var en svart klänning som glittrade, den hade tunna axelband som nästan var genomskinliga, klänningen räkte till knäna, från midjan och neråt åkte den utåt och såg ut som en liten prinssesklänning, jag kollade upp på Harry om hopp om att han skulle säga ja, först så rynkade han ögonbryren som "Are you serious" innan han började le och nickade.
"Thank God." Sa jag innan jag hoppade in i badrummet och bytte om, jag kom ut någon minut senare och Harry kollade på mig.
 
"You look stunning my love." Sa han, jag kände mig som ett barn på julafton. Hans ord betydde så mycket.
"The only thing we have left is shoes." Sa jag och kollade ner på golvet där säkert 10 par låg, jag pustade ut innan jag böjde mig ner och tog upp första paret, blåa, direkt kastade jag dem på sägen, nästa var silver de kastade jag med lite mera kraft.
"Autch." Hörde jag ifrån sägen, jag kollade upp och såg mitt silvriga par ligga på Harrys mage.
"Sorry." Sa jag skrattades.
"You find it funny, huh?" Sa han och jag nickade, han reste sig fort upp ur sängen och tog in mig i hans famn. Han började kyssa hela mitt ansikte och jag skrek efter hjälp, vi båda skrattade och snart hörde vi ett skällande utanför dörren, Amelia.
"It's alright honey." Sa jag när jag öppnade dörren och mötte en morrande hund. Harry gick tillbaka till sängen och jag stängde dörren. Jag ryckte på axlarna och skrattade.
 
 
Vi hade precis kommit in i klubben Daniel's. Det var fullt av folk, utanför stod det till och med folk i kö. Vi hade hört ett buande när vi fick gå in före dem som kanske hade stått här ett tag, men Jennys pappa var en nära vän till Daniel som äger stället, hennes pappa har lagat mat för hans restaurang förut. 
"Wow it's so crowded!" Sa Sophie som försökte överrösta musiken.
"Yeah, talk about it." Sa jag och vi höll varandra i handen medan vi gick bakom Jenny som pratade med en kille som ledde oss till ett bord.
"I'm just happy it's crowded, it's easy to get someone home then." Sa hon och blinkade.
"You guys.." Sa Sophie och ville ha våran uppmärksamhet, vilket hon direkt fick, "Me and Niall is talking about moving in together." Sa hon och jag kände hur jag öppnade munnen av förvånad.
"No way, oh my God, that's amazing!" Sa jag och kastade mig i hennes armar.
"Then we know what we will cheer about!" Sa Jenny och vinkade hit en servitris. Hon beställde någon drink hon sa smakade gudomligt. Efter några minuter kom servitrisen tillbaka med 3 så kallade Snowballs. Det var orange färgade och hade en halv jordgubbe på kanten. Jag tog min första smak ifrån den genom sugröret, hon hade rätt den smakade gudomligt, något mellan mango och jordgubb.
"This tastes amazing." Sa Sophie och drack ännu mer.
"Okay girls, this first drink, the first round of meny is for Sophie and Niall, the loving couple who might move in together! Cheers!" Ropade Jenny.
"Cheers!" Sa jag och Sophie tillsammans samtidigt som vi tre skålade och började dricka.
 
Vi var på vår tredje runda av drinkar, än så länge hade jag hållt mig kvar på Snowball, min nya favorit, Jenny hade försökt fått mig att sluta men det gick inte så bra.
"Okay now we all will have 2 jello shots each." Sa Jenny och servitrisen sprang iväg och beställde.
"He really listens to you!" Sa jag.
"Yes of course, my dad is paying him to keep serving us drinks this night." Sa Jenny stolt.
Vi fick våra jello shots och vi svepte snabbt i den första.
"Wooh!" Utbrast Jenny. "I really need to dance!" Fortsatte hon och svepte den andra, hon reste sig upp och rättade till sin blå/lila korta klänning med långa ärmar innan hon gick ner för trappan och till baren, hon fick napp direkt och gick ut med en kille till dansgolvet.
"So typicall Jenny." Sa Sophie.
"Yeah, she gets this weird dance mood when she's drunk." Sa jag och vi svepte vår andra jello shot. Jag skakade mitt huvud och kände hur alkoholen på värkade. 
"I need water." Sa jag, "Do you want some?" Frågade jag och Sophie nickade. Jag reste mig upp och gick ner till baren och bad om en glas med vatten, där satt två killar som busvisslade när de kollade på mig, jag log lite smått innan jag skakade på huvudet, jag var ju faktiskt inte ledig. En utav dem reste sig ifrån sin stol och gick fram till mig.
"So what is this pretty girls name?" Frågade han.
"Kim." Sa jag snabbt och vände mig om och tog emot mitt vatten, jag drack de snabbt.
"Well wow Kim, you look amazing and you really know how to shollow." Sa han och bet sig i läppen. Han var kanske 20 cenitmeter längre än mig. Han tröck hela sig på mig och jag kände hur liten jag blev helt plötsligt. Jag satt mina händer på hans mage och försökte trycka bort honom men det gick inte, han var för tung.
"Go away!" Skrek jag men han bara skrattade.
"I don't think so pretty girl." Sa han och ströck mitt hår.
"I think the lady said go away!" Hörde jag en mörk röst bakom mig, den stora killen framför mig suckade och vände sig om, där stod Louis, de var jämn långa. Louis spände sin käke och kollade på mig och rynkade ögonbrynet som "Are you okay?" jag nickade snabbt som svar.
"What are you going to do about it, your fool?" Sa den stora killen och skrattade, Louis log lite lätt innan hans höger hand flög upp till den andra killens ansikte, jag gapade stort av förvånad.
"Come on Kim." Sa Louis och tog fram sin hand till mig, jag tog tag i den och följde efter honom, han gick till mitt bord där Sophie satt och Zayn stod bredvid. Jag såg hur Sophie stelnade till när hon såg Louis komma med mig. 
"Just helped her." Sa Louis och lät besviken.
"What happend Kim?" Frågade hon.
"It's not a big deal. Just a huge guy trying to do something." Sa jag och lugnade ner min puls lite. Jag vände mig om till Louis, han stod och viskade någon i Zayns öra, Zayn nickade.
"Thank you so much, really, thank you." Sa jag och Louis nickade.
"No problem." Sa han och ryckte på axlarna.
"Would you want to join us on a drink or two?" Flög det ur mig, jag såg att Sophie var lika förvånad som jag.
"I never tought you would ask." Sa Louis och blinkade. Det satte sig ner och jag vände mig till Sophie, hon kollade med en iskall blick på mig och jag ryckte på axlarna.
"It can't hurt, right?" Sa jag, hon skakade bara på huvudet.
 

Kapitel 24!!
Wow vad är det som händer? Vad tycker ni om att Niall och Sophie ska flytta ihop? Eller om det Louis gjorde för Kim? Kommentera gärna era åskiter, blir glad för allt!! Ha det super bra tills vi hörs nästa gång!
 
/ Julia :) xx
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR