You gave me everything, Chapter 18 - Teacher Flirting

Previously in You gave me everything:

Kimberly's Perspektiv    
 
"I loved this movie, let's watch it again!" Sa farmor.
"Wait, I need to make hot chocolate with marshmallows!" Sa farfar och reste sig snabbt upp ur stolen och sprang till köket. 
När han kom tillbaka så kollade vi på filmen igen, som vi sa, men den här gången sjöng jag inte allt helt själv.
 


 
 
 
Kimberly's Perspektiv 
 
 
 Jag anledde till skolan ungefär 20 minuter innan vi började idag. Farmor och farfars hus låg lite närmre än mitt eget och jag hade fått skjuts utav farmor som alltid vill vara före alla andra. Jag öppnade de stora dörrarna som ledde in till korridoren. Jag gick till mitt skåp och låste upp den, jag lade in min jacka och väska och tog ut mina kemi böcker. Jag satte mig ner på en bänk utanför lokalen som jag skulle vara i. Dörren öppnades och Mr Adams gick ut, han kollade först åt vänster och sedan åt höger och såg mig.
"Oh hi, Kim right?" Sa han och jag nickade och ställde mig upp för att gå fram till honom. Mr Adams var ganska ung och ny på den här skolan, han var väldigt possitiv och många tjejer fantiserade om honom.
"Hi, yeah, Kim." Sa jag och log.
"Sorry, I haven't learned everyone names yet, I take some time." Sa han.
"Oh yeah, I understand, some have been working here for ten years and they still don't know the names of the students." Sa jag.
"Well then I don't feel so bad anymore." Sa han och log, han hade väldigt vita tänder och ett fint leende.
Det var tyst mellan oss i några minuter, han märkte att jag stod och studera honom.
"Do you want to go into the classroom?" Frågade han.
"Yes." Sa jag och kände hur mina kinder rodnade, han höll dörren uppe för mig medan jag gick in och gick till andra raden och satte mig ungefär i mitten.
"You always sit there, how come?" Frågade han när han hade satt sig på sitt skrivbord framme vid tavlan.
"I guess I like this place, it's not to far away but still not to close either." Sa jag.
"That's true." Sa han.
 
Vi hade suttit och små pratat lite tills det kom in några andra elever, det var bara några minuter kvar tills vi började. Jenny kom in i salen och kollade efter mig, jag vinkade med handen och hon kom upp.
"I love that you picked this place." Sa hon när hon hade satt sig.
"Yeah, I tought it would be good." Svarade jag. Medan Jenny pratade om gårdagen så kände jag någons blick vara på mig, Mr Adams, han satt på sitt skrivbord och kollade på mig, jag log lite smått emot honom och han log tillbaka. Jag började rodna, igen.
Lektionen hade dragit igång och han stod och pratade på om galaxen. Jag orkade inte lyssna så jag öppnade mitt block för att rita lite. Jag började att rita lite planeter och stjärnor, jag blev avbruten av Jenny som slog till mig på armen.
"What?" Sa jag och såg hur allas blickar var på mig, jag kollade ner på Mr Adams som också hade blicken på mig.
"So Kim, would you mind tell us the answer on my question?" Sa han.
"Umh.... Well yeah, I do kind of mind." Sa jag.
"Oh really, how come?" Frågade han.
"Umh... I don't know the answer." Sa jag och han log ner emot golvet.
"Well maybe you should pay some more attention?" Sa han och jag nickade. Elevernas huvud vreds bort ifrån mig och jag pustade ut, att få allas uppmärksamhet var inte direkt min grej.
"Isn't he hot?" Viskade Jenny i mitt öra, jag svarade inte utan bara kollade på honom när han stod och pratade, när han visade saker på tavlan, när han skrev och när han frågade oss frågor. Han log för det mesta hela tiden men det gjorde inget, för hans leende var perfekt. 
Jag blev ennu en gång avbruten från mina tankar, men den här gånger utav klockan som ringde.
"I know I know.. You are so sad that the class is over, but I'll see you all tomorrow." Sa han och log medan lokalen blev tömd på elever.
"Kim, would you mind stay." Sa han när jag gick förbi honom.
"No not at all." Sa jag och satte mig på en stol precis framför honom, jag kollade på Jenny när hon gick ut, hon blinkade åt mig och gjorde puss munnar, jag skakade på huvudet och hon stängde dörren.
"So tell me, am I that boring?" Frågade han.
"What, no no!" Sa jag.
"Then give me your book." Sa han och sträckte ut armen, jag tvekade lite innan jag gav den till honom, han öppnade blocket och kollade genom, han stannade på en sida och såg ganska förvånad ut.
"If it weren't how good you are at paiting I would be kind of mad right now." Sa han och vände boken så jag såg vilken sida han kollade på, det var den sidan jag hade ritat på förut.
"I'm sorry, I had a really rough weekend.. And school dosen't make it any better right now." Sa jag och fick tillbaka boken, han nickade.
"Well as long as you put you happy mood on for tomorrow I'm glad." Sa han.
"Yes, absolutly." Sa jag och reste mig upp, jag gick ut ur klassrummet där både Jenny och Sophie stod.
"How did it go?" Frågade de direkt, Mr Adams stod precis vid dörren.
"Did you get any...?" Frågade Jenny och blinkade.
"Oh my God, you guys." Sa jag och kände rodnaden, han log och stängde dörren.
 
 
Vi hade haft lunch precis och jag skulle ha en englska lektion, Ms Greyhamn hade gett oss order om att gå till biblioteket i skolan för att studera litteratur. Jag hade valt en gammla bok och en väldigt känd, Romeo and Juliet av William Shakespeare, vi skulle skriva ett författarporträtt. Jag satte mig i en utav fotöljerna precid vi fönstret och kollade ut, det regnade. Jag suckade för mig själv och sedan öppnade boken, jag hade redan läst 57 sidor men hade ändå en massa andra sidor kvar.
Efter en 40 minuter så blev jag trött och slog ihop boken, jag hade nu läst över 100 sidor, boken var helt okej det var inget med det. Men det var om något annat, jag kunde inte få Mr Adams från mitt huvud, ifrån mina tankar, han var där hela tiden med sitt fina leende och perfekta tänder, nej Kim sluta nu. 
Jag skakade på mitt huvud ennu en gång för att få bort tankarna och öppnade boken, jag hörde fotsteg från elever som sprang och gjorde ingen nytta. Bibliotekarien som hyschade eleverna, men ingen verkade bry sig. Jag hörde några andra fotsteg som blev högre och högre för varje steg, de kom emot mig, jag försökte stänga ute dem men när personen stod framför mig så var det svårt, jag kollade upp och det var ingen mindre än Mr Adams. 
"Oh hi." Sa jag lite skrämt.
"I didn't mean to scar you." Sa han och satte sig ner, "Is this yours?" Frågade han och höll fram en penna.
"No I don't believe that." Sa jag.
"Oh, well I know, it's mine." Sa han, jag rynkade på ögonbrynen, "It was just an lame excuse to talk to you." 
"Oh..." Sa jag och kände hur mina kinder brände.
"So what are you reading?" Frågade han.
"Just for my english class." Sa jag och gav honom boken.
"Romeo and Juliet." Sa han och såg förvånad ut.
"What, can't I read that?" Frågade jag och lade armarna i kors.
"Oh it's not that you can't, I just didin't really think you were the romantic type." Sa han.
"Well, I'm not, not so much." Sa jag.
"How come?" Frågade han.
"Well to start, I think relationships are complicaded." Sa jag.
"I'm fully on board." Sa han.
"And then I'm not so good at them, my last one.. Well it ended so that just shows how good I'm." Sa jag.
"My last ended too, I guess we both are kind of bad on them." Sa han och log emot mig, jag nickade.
Han hade tagit min bok och satt och läste i den, jag studerade honom tyst. Han hade kostym på sig, som lärare på den här skolan var det nästan ett måste, jag märkte inte att jag bet mig själv i läppen föränn han kollade på mig, jag slutade direkt och kollade ner i mitt block och fortsatte med min ritning.
 
"Well I need to work now, so I'll see you later, and Good luck on that english lesson, I'll see you tomrrow." Sa han och reste sig upp, gick fram till mig och gav mig boken.
"Thank you and yeah, I'll see you tomrrow." Sa jag och tog emot boken, vi båda höll i boken för några sekunder innan han log stort och gick iväg. Jag följde honom med blicken tills han inte sågs mer för att hyllorna med böcker kom ivägen. Jag kled ner i fotöljen och pustade ut, han fick mig verkligen nervös.

 Kapitel 18!! Hoppas att ni tyckte om det. 
Det börjar verkligen att bli spännande, lite drama skadar ju ingen. Snart så får ni se vad som händer mellan Mr Adams och Kim, om det kommer bli som vanliga skoldagar igen eller om det händer något extra. Fortsätt att följa min novell så får ni veta! And guys, glöm inte att kommentera! Ha det bra!!
 
/ Julia :) xx
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR