You gave me everything, Chapter 19 - Chemistry Teamwork

Previously in You gave me everything:

Kimberly's Perspektiv    
 
"Well I need to work now, so I'll see you later, and Good luck on that english lesson, I'll see you tomrrow." Sa han och reste sig upp, gick fram till mig och gav mig boken.
"Thank you and yeah, I'll see you tomrrow." Sa jag och tog emot boken, vi båda höll i boken för några sekunder innan han log stort och gick iväg. Jag följde honom med blicken tills han inte sågs mer för att hyllorna med böcker kom ivägen. Jag kled ner i fotöljen och pustade ut, han fick mig verkligen nervös.

 
 
 Chad, Dylans bästavän
 
Kimberly's Perspektiv
 
En vecka senare 
 
 
Det var nu en hel vecka senare sedan Mr Adams hade börjat prata med mig. Jag hade försökt att inte bli röd i ansiktet framför honom eller göra något pinsamt, men självklart så har jag blivit nervös framför Mr Adams. 
Hela veckan hade jag varit i skolan, vi hade haft ett stort grupparbete som vi hade blivit indelade i grupper, jag hade blivit vald med Chad, självklart. Chad, Dylans bästa vän vilket betyder mitt ex bästa vän.
"So what do you think we would start with?" Frågade Chad när vi hade satt oss i bibiloteket på skolan, jag tog fram mina kemi bäcker och placerade dem på bordet mellan oss.
"Well we should start off softly, not go stright on things." Sa jag och han nickade.
"About straight on things, what about you and Mr Adams?" Frågade han.
"We should not talk about that now Chad." Sa jag och öppnade en bok på 300 sidor.
"I think we should." Sa han och tog bort boken ifrån mig.
"Hey!" Sa jag. Bibilokarien gick förbi och hyschade på mig. Jag mimade förlåt till henne och vände mig tillbaka till Chad.
"Tell me come on, people are wondering." Sa han.
"Yes, well that can only be you and your friends of you have told them something you tought you saw, and my friends already know everything and there is nothing to know if I'm going to be honest." Sa jag och tog tillbaka min bok och letade upp samma sida som jag var på förut.
"You are very boring." Sa han.
"And you are very irrtating." Sa jag.
 
Vi hade suttit i två timmar och jobbat, vi hade kommit fram till hur vi skulle presentera framför alla andra i klassen. Jag var inte direkt så nervös för eleverna, det var läraren jag var nervös för, Mr Adams.
Jag tog mina böcker och gick ut ur skolan, min bil stor bara några meter bort. Jag tog upp nyckeln och låste upp, slängde in min väska och böcker och hoppade sedan in själv. Backade ut ur parkeringen och sedan fortsatte emot mitt hem.
 
Jag hade parkerat hemma och började gå in. Hector stod och dammsög så jag tänkte inte störa honom, jag tog min väska och sprang upp till rummet. Satte mig på min skrivbordsstol och öppnade upp datorn. Jag började söka om molekyler och annat tråkigt som jag inte egentligen brydde mig om. 
Det kändes som hela den här sökningen var meningslös, efter 1 timmas sökande gav det ändå inget resultat, jag var fortfarande lika borta, förstod ingenting. Jag dunkade i huvudet i mitt skrivbord och sedan ställde mig upp, tog ur några kläder ifrån min garderob och lade dem i en lite större väska än min skolväska, sedan gick jag ner igen och där möttes jag utav Hector.
"Hello Kim, I didn't know you were home." Sa han.
"Oh Hi, no I didn't say anything before, you were cleaning so, but I got to go, I'll be back in a couple of hours." Sa jag och öppnade dörren och skyndade mig ut. Jag hörde att Hector ropade om något med mat och klockan 7. Jag ryckte på axlarna och satte mig i bilen igen, men den här gången åkte jag emot dans studion.
 
 
 
 Jag anlädde till studion, jag gick direkt in till omklädningsrummet för att byta om till ett svart linne som var till navlen och ett par svarta mjukis med ett par svarta sneakers. Jag kom in i salen och där fanns det några tjejer som jag brukar dansa med, de var 6 stycka, när de såg mig tillbaka i dans studion och började alla skrika mitt namn. Jag hade inte varit här på ett tag och när jag har varit här så var jag helt ensamen, ville inte dansa med något. Jag sprang fram till med och vi gav varandra en gruppkram. 
En utav tjejerna, Hanna, sprang fram till högtalaren och satte på Wild Wild Love med Pitbull. Vi ställde oss i position och började dansa.
När jag dansade kände jag mig fri, allting kändes så enkelt, som att jag inte hade några problem i livet. Jag kunde vara mig själv och jag kunde le ett riktigt leende.
 
Efter att vi var klara var jag helt slut, vi satt på golvet och drack vatten, vi pratade lite om vad som hade hänt i livet och var vi hade gjort för något och hur vi har varit. De flesta hade varit bra och en utav tjejerna är förlåvad, jag grattade henne. Jag kollade på klockan, 6:15, jag sa att jag tyvärr var tvungen att åka, så vi sade hejdå och jag lovade att komma tillbaka. 
 
När jag kom hem luktade det mat i hela köket, vilket var bra för att jag var väldigt hungrig. Jag satte mig vid bordet och började äta med Hector och Taylor. Efter maten så gick jag upp till mitt rum igen för att duscha och göra mig i årdning för att sova lite. I morgon var ju presentationen. 
 
Jag kom till skolan tidigt för att träffa Chad, han mötte mig i kemi salen, där inne fast det alla olika saker för när man skulle laborera, jag tog upp mitt papper jag hade skrivit till oss för att vi skulle veta vad vi skulle säga.
"Are you nervous?" Frågade Chad.
"No not really, as long as I get good grades I'm okay." Sa jag.
"I doubt that you won't get good grades." Sa han.
Klassrummet fylldes av elever och vi gick till våran bänk. Vi skulle börja med en laboration där man skulle få bort saltet ifrån vattnet, jag förstod ungefär 10% utav hela uppgiften, jag hade tur att Chad förstod och kunde det. 
Som grupp par fick man en fråga som man hade 4 lektioner på sig att lösa, när Mr Adams sa vår fråga så kände jag klumpen i magen komma, den som inte hade varit där förut.
Chad ställde sig och pratade som att det här var ingenting, men jag åt andra sidan, jag kunde inte få bort mina ögon ifrån Mr Adams, han stod och log emot mig samtidigt som han anteckande.
"Right Kim?" Sa Chad och petade på mig, jag skakade på huvudet och kollade ner på pappret,
"Right.." Sa jag och fortsatte babbla på om något som jag knappt förstod. 
 
När lektionen äntligen var klar så gick jag med raska steg till mitt skåp. Jag ville bara att dagen skulle vara över och att jag slapp se Mr Adams något mer för den här dagen.

Kapitel 19 allihopa. Vad är det som egentligen händer med Kim? Hon tappar ju bort sig helt totalt framför Mr Adams, hon kanske borde skärpa sig, hon har ju på ett sätt faktiskt Harry. Vad tycker ni? Kommentera så ses vi snart igen! Ha det bra!
 
/ Julia :) xx
 
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR